Te samochody psują się najrzadziej. Sprawdź najnowszy raport TÜV

226 modeli. Tyle samochodów wzięto pod uwagę, tworząc nowy raport TÜV 2023. Opisując usterkowość danych aut, oparto się na danych zbieranych podczas obowiązkowych w Niemczech przeglądów. Co ciekawe, jedno na pięć aut badanych aut go nie przeszło. Warto też zauważyć, że średni wiek samochodu za Odrą rośnie i po raz pierwszy w historii przekroczył 10 lat (dokładniej, wynosi 10,1 roku). Dla porównania, dekadę temu wynosił o niemal dwa lata mniej.
Najmniej awaryjne samochody używane – jakie są?
Wyniki raportu TÜV podzielono na kategorie wiekowe. Samochody sa więc opisywane w przedziałach od 2 do 3 lat, od 4 do 5 lat, od 6 do 7 lat, od 8 do 9 lat i od 10 do 11 lat. Kto wygrywa? W odróżnieniu od konkurencyjnych raportów, bazujących na relacjach użytkowników, tutaj nie przodują auta japońskie, a niemieckie – i w dodatku często są to modele sportowe. Dlaczego tak jest? Nie ma co ukrywać – te modele zapewne nie są awaryjne, ale za dobre miejsce w raporcie odpowiadają też ich właściciele. Jako że to drogie auta, ich posiadaczy stać, by przez lata odwiedzać na bieżąco autoryzowaną stację obsługi.
Wśród młodych aut wygrywa Mercedes
W kategorii od 2 do 3 lat, prym wiedzie Mercedes klasy B. Usterki zanotowano tylko w 2 proc. badanych pojazdów. Na drugim miejscu uplasował się Mercedes GLC, a następnie: VW Golf Sportsvan, Audi Q3 i Q2.
W kategorii „od 4 do 5 lat” liderem jest Porsche 911 (2,7 proc. aut z usterkami). Mało awaryjne są też: Mercedes SLC, Audi Q2, Mazda CX-3, VW Golf Sportsvan.
Przy autach 6 i 7-letnich, lider jest ten sam: Porsche 911. Potem: Suzuki Vitara, Golf Sportsvan, Mercedes B i Porsche Cayenne. 911-stka wygrywa też w kolejnej kategorii wiekowej, przez Audi TT, Mercedesem SLK, Mercedesem B i Cayenne. Wśród aut najstarszych (10-11 lat)… ponownie nie ma zaskoczeń. Za Porsche 911 (6,6 proc. aut z awariami) raport wskazuje na Audi TT, Mercedesa SLK, Mini Countrymana i Mercedesa B. Posiadanie 911 jest więc nie tylko przyjemne, ale i bezproblemowe.